Reklamation och retur

Reklamationer
Eventuella reklamationer skall göras inom 14 dagar efter erhållen leverans.
Förkommet eller transportskadat gods anmäls av köparen till transportföretaget för vidare handläggning.
Reklamation måste ha godkänts av MÄRKO-TRYCK AB innan retur av varorna får ske.

Du anmäler ett reklamationsärende hos oss via mail retur@marko.se med följande uppgifter:

Kundnummer
Order- och/eller fakturanummer
Artikelnummer
Batchnummer, se illustration nedan för vägledning till batchnummer
Beskrivning av fel, inkludera gärna bild(er)


Batchnummer finns på produktetikettens högra sida, se illustrationen ovan.

Vi hanterar alla inkomna reklamationsärenden med hög prioritet och så fort reklamationen är godkänd återkommer vi med vidare instruktion som exempelvis eventuella retursedlar och returnummer. Vanligen sker utbytesleverans eller kreditering av reklamerade varor efter de återkommit till oss.

 

Är din vara inte defekt utan fellevererad eller felbeställd, se nedan.



Övriga returer

Byten och återköp
Alla returer måste ha godkänts av Märko-Tryck AB innan retur av varor sker och meddelats oss inom 14 dagar efter erhållen leverans. Vid godkänd retur ska följesedel vara bifogad varan med returnummer och returneras i ursprungligt originalemballage.
Returrätt gäller ej specialtillverkade produkter eller brutna förpackningar.
Varor där originalförpackning förstörts/försvunnit, komponenter saknas och/eller när varan är använd, återköps ej.
Returvaror ska vara väl förpackade och återsändas med en spårbar paketförsändelse.
Vid godkänd retur krediterar Märko-Tryck AB varans pris exklusive fraktkostnader.
Vid återköp kan hanteringskostnad tillkomma om f n 250 kr exkl moms.
För privatkonsument gäller Distans och hemförsäljningslagen.

För att påbörja ett returärende vänligen maila till retur@marko.se med följande information:

Kundnummer
Order- och/eller fakturanummer
Artikelnummer
Beskriv varför varan skall returneras


Klicka här för att komma till våra köpvillkor.